אימונים בדרך הטובה ביותר

תוכן המאמר

מדוע כולם התחילו לעשות אימונים בתקופה האחרונה ?

אימונים הם הדרך של כולנו להפעיל את הגוף לשם מטרות שונות. מטרו אלו יכולות להיות למעשה מאוד מגוונות וביניהן הרצון שלנו להוריד במשקל, לפתח את הגוף או אולי בכלל לשם משחק. תתפלאו, אך בתקופת הקורונה נוכחנו לדעת שאנשים עושים אימונים גם רק כדי להעביר את הזמן ולמצוא תעסוקה כלשהי במקום להיות כל היום מול הנטפליקס. למעשה, כל אקט שישלב פעילות גופנית יכול להיחשב כסוג של אימון.

רגע לפני שאתם מתחילים להתאמן חשוב שתדעו מספר דברים

הרצון שלכם להתחיל להתאמן ולקחת אחריות על הגוף והבריאות שלכם היא מאוד מבורכת. מצד שני, חשוב שתדעו שאם לא תקפידו על שילוב נכון של תזונה, התמדה, ואימונים יעילים, אתם לא באמת תגיעו לתוצאות. בנוסף לכך ישנם דברים נוספים שישפיעו על תוצאות העבודה שלכם והם שינה מספקת, מחלות וכמובן שהגנטיקה.

מה קורה לגוף בזמן אימונים ואחריהם

במהלך האימון הגוף שלכם נמצא בתהליך של קטבוליזם שזהו תהליך שבו מולקולה גדולה מתפרקת למולקולות קטנות יותר ומתקבלת אנרגיה. לעומת זאת, אנבוליזם זהו התהליך ההפוך שמתרחש לאחר האימון ומתאפשר רק באמצעות תזונה נכון של אספקת חלבון על מנת לשקם ולבנות את המולקולות שפורקו במהלך האימון. לכן, אנבוליזם זהו תהליך הדורש אנרגיה וזאת נמצאת במזון שלנו. מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים נאמר שישנם שני סוגים של פירוק. האחד הוא פירוק של שומן שאנו מעוניינים שיתרחש, ואילו השני הוא פירוק שריר שאותו אנו לא רוצים.

מהם סוגי האימון העיקריים?

מבלי להיכנס לענפי הספורט השונים, נחלק זאת לשניים: אימון אירובי ואימון כוח (אנאירובי). אנו מאמינים שאת שני השמות האלה שמעתם לא מעט אך עדיין חשוב שנעשה סדר בדברים גם עבור אלו שלא התאמנו עד היום יותר מהליכת סלון-למטבח ובחזרה.

אירובי

אימוני אירובי מתייחסים לאימונים דימנמיים המערבים הפעלת קבוצות שרירים גדולות לאורך זמן רב. המטרה העיקרית של האימונים האירוביים היא לשפר את סיבולת לב הריאה שלנו, ובקצרה – הכושר הגופני. אימון אירובי יכול להיות ריצה, הליכה (בחוץ או בהליכון) , קפיצה בדלגית, גלישה, אופניים ועוד רבים אחרים. אימוני אירובי אפשר לעשות בדרכים רבות לדוגמא לפי מספר ק”מ בשבוע שאליו אנו רוצים להגיע או לפי כמות האימונים בשבוע. זמן של אימון אירובי יכול לנוע מ10 דקות ולהגיע למספר שעות, תלוי באדם המתאמן ובסוג האימון.

אימון כוח

אימון כוח, הנקרא גם אימון התנגדות הוא אימן שמטרתו היא ליצור שינויים בשרירים שלנו. במטרה העיקרית שלנו בשינויים הללו תהיה לפתח את הגוף והשרירים, לשפר ולשמר את סיבולת השרירים. אימון הכוח המוכר והידוע לכולם הוא בחדר הכושר, על ידי שימוש במשקולות ובמכשירי כושר שונים. גם כאן, כמו באירובי, אופציות הגיוון הן רבות ויש סוגים שונים של אימוני כוח נוספים למשל קרוספיט, TRX, ורבים אחרים. אימוני כוח להבדיל מאירובי, בדרך כלל יתבצעו לפי תכנית מסודרת ומדויקת של מספר סטים וחזרות ספור וידוע מראש לכל תרגיל שנעשה. בנוסף לכך, ישנם גם סוגים שונים של תוכניות אימונים למשל AB שבו מפעילים בכל אימון קבוצות שרירים שונות או אימוני FULL BODY, ABC, ועוד. על כל אלו נסביר באופן מורחב במאמרים שנבנו במיוחד עבורכם בבלוג שלנו.

להמשך קריאה אודות סוגי תוכנית אימון היכנסו כאן לבלוג.

לקריאה כללית על אימונים תוכלו ללחוץ כאן.