דיאטה בתחילת הריון

ישנן מספר סיבות מדוע כדאי להימנע מאכילת מזונות מסוימים כאשר את בהריון.

חלק מפריטי המזון שכדאי להימנע מהם כוללים

– מזונות עם תכולת סוכר גבוהה

– פירות ים

– פריטי מזון מטוגנים בשמן עמוק

– ביצים לא מבושלות

– מוצרי חלב לא מפוסטרים

עם הריון, ישנם שינויים מסוימים המתרחשים בגוף. זה כולל את ההורמונים המגבירים תנגודת לאינסולין.

יש הרבה מאמרים על מה לאכול במהלך ההריון. מה שרוב המאמרים לא מזכירים הוא כיצד תזונה משפיעה על רמות האינסולין בנשים בהריון.

ממצאים מראים שצריכת עודף של סוכר, צריכת עודפת שומן, צריכת עודף חלבון וקפאין עלולים לגרום לעלייה ברמות האינסולין. משמעות הדבר היא עלייה בסיכון לסוכרת הריון ורעלת הריון.

תיאבון בזמן הריון

הריון הוא זמן של שינוי והסתגלות.

חלק מהנשים עשויות לשים לב שהתיאבון שלהן משתנה במהלך ההריון. שינויים בתזונה עלולים להוביל גם לבחילות והקאות, דבר שכיח בתחילת ההריון.

תזונה בריאה מגדילה את הסיכויים להצלחת הריון ומפחיתה את הסיכון לסיבוכים. תזונה בריאה כוללת:

– אכילת ארוחות קטנות ותכופות (הימנעות מארוחות גדולות).

– אכילת יותר ירקות, פירות, דגנים מלאים, קטניות, אגוזים וזרעים.

– הימנעות או הגבלת מזון או משקאות המכילים קפאין כגון קפה, שוקולד ותה.

האם מומלץ לעשות דיאטת כאסח בתחילת הריון

בשנים האחרונות יש הרבה מחקרים על השפעות הדיאטה בתחילת ההריון. הממצאים ממחקרים אלו משתנים, אך מוסכם על כך שכל סוג של דיאטה אינו רצוי לנשים בהריון.

הסיבה לכך היא שנשים שעושות דיאטה במהלך ההריון נוטות יותר לחוות רעלת הריון, סוכרת הריונית ובעיות נלוות אחרות. דיאטה יכולה גם להוביל לתנודות במשקל או לירידה במשקל לאחר הלידה, מה שיכול להשפיע על התפתחות התינוק.

לכן אף פעם לא מומלץ לעשות דיאטה במהלך ההיריון, שכן היא עלולה להשפיע עליך ועל תינוקך.

במידה והחלטת לעשות דיאטה לפני הריון זכרי

רצוי לעשות דיאטה בתחילת ההריון אם את מתכננת להיכנס להריון או כבר בהריון. הצרכים התזונתיים של האם לעתיד משתנים במהלך תקופת ההיריון, וגופה זקוק ליותר חומרים מזינים במיוחד חלבון, חומצה פולית, ברזל, ויטמין D וסידן.

הקצבאות היומיות המומלצות לרכיבי תזונה אלו משתנות בהתאם לגיל האישה ומשקלה. אישה בהריון מעל גיל 20 עם BMI תקין צריכה לקחת כ-45 גרם חלבון ליום בנוסף ל-200 מק"ג של ויטמין D. עבור נשים שעדיין אינן בהריון אך מתכננות להיכנס להריון בקרוב, הן יכולות להתחיל לצרוך כמויות נאותות של מיקרו-נוטריינטים אלו עוד לפני ההתעברות על מנת לתת לילד שטרם נולד את הסיכוי הטוב ביותר לבריאות מיטבית כשהוא יוולד.

אַחֵר

זכרי דיאטה אינה מומלצת בתחילת ההריון מכיוון שהדבר עלול להוביל לירידה באספקה של חומרים מזינים חיוניים ופולאטים.

נשים בהריון צריכות לאכול מזון מזין שיעזור להן לגדל תינוקות גדולים ובריאים. כמו כן, עליהן להיות מודעות לצריכת הקלוריות שלהן ועליהן לשמור על משקל תקין לאורך כל תקופת ההריון.

דיאטה בתחילת הריון

תוכן המאמר >

צחי ששון

צחי ששון

כותב המאמרים באתר

דיאטה בתחילת הריון

דיאטה בתחילת הריון

ישנן מספר סיבות מדוע כדאי להימנע מאכילת מזונות מסוימים כאשר את בהריון. חלק מפריטי המזון שכדאי להימנע מהם כוללים – מזונות עם תכולת סוכר גבוהה

Read More »
דיאטה קטוגנית

דיאטה קטוגנית

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן הגורמת לגוף לייצר קטונים בכבד, מה שמסיט את חילוף החומרים בגוף מהגלוקוז. מטרת הדיאטה היא לאלץ את

Read More »
דיאטת לחם

דיאטת לחם

בואו לשמוע על דיאטת לחם דיאטה רק מלחם עשויה להישמע לחלקכם טיפה מוזר. כאשר אנו חושבים על דיאטה, הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה הצורך

Read More »