דיאטה קטוגנית

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן הגורמת לגוף לייצר קטונים בכבד, מה שמסיט את חילוף החומרים בגוף מהגלוקוז. מטרת הדיאטה היא לאלץ את הגוף לשאוב ממאגרי השומן שלו לאנרגיה.

דיאטה קטוגנית היא דיאטה מגבילה מאוד מה שאומר שהיא עלולה להקשות על חיי החברה שלך. עליך להימנע מכל הפחמימות והסוכר ולכן קשה ליהנות מהמאכלים האהובים עליך אם הם אינם תואמים לדיאטה .

דיאטות קטוגניות הן דיאטות עתירות שומן, עתירות חלבון ודלות פחמימות המשמשות לשליטה בהתקפים בילדים שאינם מגיבים לתרופות. הדיאטה עשויה גם לעזור לאנשים לרדת במשקל, מבלי לספור קלוריות או פחמימות.

התזונה הקטוגנית אינה חדשה – היא פותחה לראשונה בשנות ה-20. אבל רק לאחרונה זה נחקר שוב על היתרונות הפוטנציאליים שלו בירידה במשקל ובמצבים אחרים.

אין דיאטה קטוגנית סטנדרטית אחת – יש וריאציות עם רמות שונות של שומן, חלבון ופחמימות. חלק מהגרסאות של הדיאטה כוללות יותר מאשר רק המזונות ברשימת המזון הקטו – למשל, חלקן כוללות גם קפה או שוקולד במידה, מה שמשנה שוב את הקלוריות ואת תכולת החומרים התזונתיים של הדיאטה.

דיאטות קטוגניות מציעות יתרונות רבים, כולל ירידה במשקל ועזרה בניהול סוכרת. עם זאת, הם יכולים להיות קשים לתחזוקה בגלל חוסר המגוון באפשרויות המזון.

מה היא הדיאטה הקטוגנית

דיאטה קטוגנית היא סוג של דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן. זו לא דיאטה עתירת חלבון.

יש שני חלקים לתזונה זו, הראשון הוא הפחתת פחמימות, והשני הוא העלייה בשומן. יחס המקרו-נוטריינטים צריך להיות כ-75% שומנים, 20% חלבון, 5% פחמימות.

לדיאטת הקטו יתרונות רבים לבריאות ולרווחתך. זה יכול להפחית את רמות הסוכר בדם, לעזור בירידה במשקל ולהעניק לך רמות אנרגיה מוגברות.

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שחולקת קווי דמיון רבים עם דיאטות אטקינס ודל פחמימות. זה כרוך בהפחתה דרסטית של צריכת הפחמימות והחלפתן בשומן. הפחתה זו בפחמימות מכניסה את גופך למצב מטבולי הנקרא קטוזיס. כאשר זה קורה, הגוף שלך הופך יעיל להפליא בפירוק שומן לאנרגיה, מה שמוביל לירידה במשקל כמו גם יתרונות בריאותיים אפשריים אחרים כמו יותר אנרגיה ובהירות נפשית.

דיאטה קטוגנית יכולה להיראות מאיימת בהתחלה בגלל ההגבלות הגבוהות שלה על פחמימות לא בריאות ושומנים בשפע, אבל זה למעשה רק שינוי אחד קטן בשגרת היומיום שלך שיוביל לתוצאות גדולות כמו יותר אנרגיה וירידה במשקל!

פירוש המילה "דיאטה קטוגנית"

המילה "קטוגנית" נובעת מהמילים קטוזיס ושומני. דיאטות אלו הן תכניות דיאטה עתירות שומן, דלות עד בינוניות בחלבון ודלות פחמימות. הם פופולריים לירידה במשקל מכיוון שהם עוזרים לגוף להשתמש בשומן כמקור אנרגיה במקום בפחמימות.

כיצד עושים דיאטה קטוגנית?

דיאטת קטוגנית היא בדרך כלל תוכנית אכילה הכוללת כמויות נמוכות עד מתונות של פחמימות אך כמויות גבוהות של שומנים. המטרה היא להיכנס למצב של קטוזיס שניתן להשיג על ידי ביצוע סט ספציפי של שלבים המתוארים להלן:

1) לצרוך רק 25 גרם או פחות של פחמימות ליום; 2) לצרוך הרבה שומנים בריאים; 3) לאכול מספיק חלבון כדי לשמור על מסת השריר; 4) לישון הרבה; 5) שתו הרבה מים (לפחות חצי

דיאטה קטוגנית

תוכן המאמר >

צחי ששון

צחי ששון

כותב המאמרים באתר

דיאטה בתחילת הריון

דיאטה בתחילת הריון

ישנן מספר סיבות מדוע כדאי להימנע מאכילת מזונות מסוימים כאשר את בהריון. חלק מפריטי המזון שכדאי להימנע מהם כוללים – מזונות עם תכולת סוכר גבוהה

Read More »
דיאטה קטוגנית

דיאטה קטוגנית

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן הגורמת לגוף לייצר קטונים בכבד, מה שמסיט את חילוף החומרים בגוף מהגלוקוז. מטרת הדיאטה היא לאלץ את

Read More »
דיאטת לחם

דיאטת לחם

בואו לשמוע על דיאטת לחם דיאטה רק מלחם עשויה להישמע לחלקכם טיפה מוזר. כאשר אנו חושבים על דיאטה, הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה הצורך

Read More »