חיטוב הגוף - הסודות נחשפים

קצת על חיטוב הגוף

חיטוב הגוף מתייחס בעיקרו למידה בה אנו רואים את צורתו של הגוף בצורה הבולטת לעין.

 נסביר זאת במילים פשוטות. 

אם ו כאשר אתם מסתכלים על אדם רזה ניתן לראות הרבה יותר את מבנה הגוף והשרירים שלו משא אם תסתכלו על אדם כבד משקל. 

צורתו של השריר תהיה בולטת יותר לעין ואולי לפעמים הדבר יגיע עד לכדי כך שתראו את ורידיו של אותו אדם – מה שאומר שהוא חטוב יותר. 

ההסבר הנ”ל ועוד  הוא על מנת להמחיש לכם בצורה הבסיסית ביותר את עיקרון החיטוב. 

במאמר שלפניכם ננסה לשפוך בפניכם קצת אור על תהליך החיטוב , 

איך עושים אותו ואיך למעשה הוא מתרחש. 

כמו כן ניתן לכם כמה טיפים מנצחים על מנת להצליח להגיע לחיטוב האידיאלי בשבילכם.

אז מה גורם לנו להיות חטובים

דבר ראשון – מאזן שלילי. 

מאזן שלילי הוא מאזן בו כמות הקלוריות שאנו מוציאים/”שורפים” מן הגוף, 

היא גדולה יותר מאשר כמות הקלוריות שאנו מכניסים אל הגוף במזון מהמזון שאנו צורכים.

לאחר שאנו במאזן שלילי אנו צריכים לדאוג לכך שאנו יורדים באחוז השומן הגוף שלנו.

 למעשה, ככל שתפחיתו את אחוזי השומן בגופכם כך השריר ייחשף יותר ויותר מה שנקרא לבסוף – החיטוב. 

נאמר כבר מעכשיו, טעות נפוצה של אנשים שמנסים להתחטב היא שהם אינם אוכלים בכלל שומן בעוד שהם צריכים לאכול שומן בריא (לדוגמא שמן זית ואבוקדו) ושיגיע אפילו עד לרבע מן כמות הקלוריות היומית שאתם צורכים!
הורדת האחוזי השומן כשלעצמה אינה מספיקה. 

אנו צריכים לוודא במהלך החיטוב כי אנו שומרים על מסת שריר גבוהה על מנת שהשרירים שלנו ייראו כמה שיותר. 

אם אנחנו נרעיב את עצמנו ושנשרוף שומנים ללא היכר ולא נתאמן, בסופו של דבר נשרוף גם שריר וכך לא נשיג את התוצאות שרצינו. 

במהלך תקופת החיטוב המאזן השלילי יגרום לנו לירידה במשקל, ועלינו לוודא שהירידה הזאת תהיה ככל האפשר בגלל שריפת שומנים מגופנו.

תכנון ארוחות עבור חיטוב הגוף ופעילות אירובית

תכנון הארוחות משמעו שעליכם להיצמד לתפריט מותאם אישית עבורכם שנעשה באמצעות איש מקצוע (רצוי תזונאי) שיתאים למטרותיכם, לגופכם, וישמור על המאזן הקלורי השלילי. 

ודאו שהתפריט רשום במסודר כך שאתם יודעים מה השעות של כל ארוחה. 

באפשרותכם לשקול את האוכל לפני שאתם אוכלים, ולדעת שהכמות תואמת בדיוק לכמות הקלוריות שאתם אמורים לצרוך באותה הארוחה.

 לאחר תקופה קצרה של שקילה אוכל, 

אנו מאמינים כי כבר תדעו לפי העין כמה אוכל אתם צריכים לשים בצלחת ללא שימוש במשקל. 

טיפ נוסף עבור חיטוב הגוף הוא החשיבות על הקפדה על פעילות אירובית. 

מאזן שלילי מיטבי מושג באמצעות שילוב של גירעון קלורי בתזונה ועל ידי ביצוע פעילות ספורטיבית אירובית לפחות בין 45-60 דקות כ-3 פעמים בשבוע. 

בדרך זאת אתם תאיצו את קצב שריפת השומן בגופכם. תוכלו לעשות זאת באמצעות הליכה, ריצה שחייה, אופניים וכו’.

חשיבות השינה והימנעות מאלכוהול

השינה הרצופה שלנו חשובה לתהליך המטבוליזם שמתרחש בגופנו (חילוף החומרים) ועל כן מחסור בשינה יכול לגרום להאטה של התהליך ובכך לאיבוד מסת שריר וכך לפגוע בחיטוב. 

שינה רצופה של מינימום 8 שעות הכרחית עבור תהליך חיטוב יעיל. 

בנוסף לכך, מחסור בשינה גורם לנו להיות רעבים. כאשר אנחנו רעבים, אנחנו נאכל יותר וכך נאכל גם בשעות בהן אנו לא אמורים לאכול. 

משקאות אלכוהוליים ידועים כמשקאות עתירי קלוריות וללא ערכים תזונתיים כלל. 

אנו מזכירים לכם שבתהליך החיטוב מטרתכם העיקרית היא להפחית ככל הניתן את הצריכה הקלורית. 

משום כך, צריכת אלכוהול עלולה לפגוע משמעותית בחיטוב שלכם ועל כן מומלץ להימנע או להפחית באופן משמעותי את צריכתם משקאות אלו.

סיכום קצרצר על חיטוב הגוף

עליכם לדעת שאתם נכנסים לתהליך לא קל ויש לקחת זאת ברצינות, 

מכיוון שהמפתח להצלחה הוא התמדה. חשבו תמיד על מטרתכם הסופית והחשיבו כל שינוי קטן כשינוי גדול לעבר המטרה הנכספת. 

הקשיבו לגוף שלכם משום שרק הוא יודע מה הוא באמת צריך, 

ודעו כי היעזרות באנשי מקצוע רק תשפר את התוצאות שתשיגו ותסייע לכם להגיע למטרה בצורה הבריאה ביותר, 

כך שאין ספק שזאת השקעה משתלמת.

לחצו כאן והיעזרו עוד היום בצוות המאמנים המומחים שלנו.

לקריאה אודות תרגילים ביתיים לחיטוב הגוף היכנסו לכאן.

לתוצאת גוף מושלמת

  • תפריט מתאים
  • ירידה בטוחה ובריאה
  • חיטוב בצורה מושלמת
חיטוב הגוף חיטוב הגוף , דיאטה , עיצוב הגוף , בטן שטוחה

כתבות בנושא

אימונים

אימונים בדרך הטובה ביותר תוכן המאמר מדוע כולם התחילו לעשות אימונים בתקופה האחרונה ? אימונים הם הדרך של כולנו להפעיל את הגוף לשם מטרות שונות.

Read More »